info@marmarplast.com

02188950461

02188972951 - 02188972952

info@marmarplast.com

02188950461

02188972951 - 02188972952

قیمت ورق پی وی سی

در این مقاله به مقایسه ورق پی وی سی و ام دی اف میپردازیم و در آخر قیمت ورق پی وی سی و ام دی اف را مقایسه میکنیم تا ببینیم خرید کدام یک مقرون به صرفه تر است.

ورق پی وی سی چیست؟

ورق پی وی سی یا فومیزه یکی از فرآورده های نفتی است.

معمولا نام ورق های پی وی سی (pvc)  و ام ی اف (mdf) کنار یکدیگر میاید دلیل این موضوع تشابه بسیار زیادی است که این دو با یکدیگر دارند.

 

قیمت ورق پی وی سی

مقایسه ورق پی وی سی و ام دی اف

1. وزن

معمولا ورق های پی وی سی وزن سبک تر و کمتری نسبت به ورق های ام دی اف دارند.

یکی از مزیت های ورق های پی وی سی وزن کم آنهاست.

یکی از عوامل موثر در قیمت ورق ها وزن انهاست در نتیجه از نظر وزنی خرید ورق پی وی سی مقرون به صرفه تر است.

2. مقاومت در برابر رطوبت

مقاومت ورق های  پی وی سی  در برابر رطوبت نسبت به ورق های ام دی اف بسیار بیشنر است. به طور کلی چون ورق های پی وی سی مقاومت زیادی نسبت به رطوبت دارند در جاهایی که رطوبت زیاد است مورد استفاده قرار میگیرند مثل آشپزخانه و دستشویی و ….

البته ام دی اف هم در برابر رسوبت مقاوم است اما مقاومت آن نسبت به پی وی سی بسیار کمتر است.

جهت اطلاع بیشتر درباره مزیت ورق های پی وی سی روی لینک زیر کلیک کنید.

3. مقاومت در برابر حرارت

در مقایسه این مورد مقاومت ورق های ام دی اف نسبت به ورق های پی وی سی بیشتر است به طوریکه که اگر جنس ورق پی وی سی خوب نباشد اگر دربرابر نرو خورشید قرار بگیرد دچار تغییر رنگ میشود.

جهت مشاوره و آگاهی از قیمت ورق پی وی سی با مشاوران با تماس بگیرید.

4. مقاومت در برابر حشرات

همانطور که میدانید ورق های پی وی سی از نوعی پلاستیک ساخته شده اند ولی ورق های ام دی اف چوبی هستند در نتیجه مقاومت ورق های پی وی سی نسبت به ورق های ام دی اف در برابر حرات بیشتر است.

5. تنوع رنگی و ظاهر ورق ها

در گذشته ورق های پی وی سی تنوع رنگی زیادی نداشتند و فقط به رنگ سفید تولید میشدند ولی با پیشرفت تکنولوژی اکنون ورق های پی وی سی در طرح ها رنگ های مختلف یافت میشود ولی همچنان تنوع رنگی ورق های پی وی سی نسبت به ورق هایام دی اف کمتر هستند.

5. قیمت ورق ها

قیمت ورق های پی وی سی نسبت به ورق ام دی اف بیشتر است اما اگر در محیط هستید که رطوبت زیاد است به شما استفاده از ورق پی وی سی را توصیه میکنیم چون هزینه تعمیر ورق های ام دی اف بسیار زیاد است در نتیجه استفاده از ورق های پی وی سی معقول تر میباشد.

در این مقاله ورق پی وی سی و ورق ام دی اف را باهم مقایسه کردیم جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر و اطلاع از قیمت ها روی لینک زیر کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب

جستجو